Denna returpolicy innehåller information om returnering av produkter som du har köpt från oss. För försäljningen gäller våra allmänna försäljningsvillkor.

För mer information om din rätt att säga upp ditt avtal med oss (inklusive ångerrätten om du är konsument), se avsnitt 9 i våra allmänna försäljningsvillkor

Retur av en oönskad vara? 

Så länge en vara fortfarande är i originalskick kan du kostnadsfritt returnera varan under de förutsättningar som framgår av denna returpolicy. Innehållet i returpolicyn påverkar inte dina lagstadgade rättigheter. 

Vi återbetalar dig till fullo om du returnerar en vara och begär återbetalning inom 28 dagar från det att varan levererats till dig. Återbetalning sker med samma betalsätt som din betalning till oss. Vi står för returkostnaderna. 

Vi kommer att återbetala dig inom 14 dagar från det att vi mottagit den returnerade varan (eller, om vi ordnar med upphämtning av produkten, från den dag du informerar oss om att du vill säga upp avtalet). Återbetalning sker med samma betalsätt som din betalning till oss. 

Om du är en konsument som nyttjat din ångerrätt enligt avsnitt 8 i våra allmänna försäljningsvillkor så återbetalar vi dig inom 14 dagar från den dag då vi mottog ditt meddelande om att du ångrat dig. Vi kommer dock inte att återbetala dig inom denna tid om vi inte har tagit emot varan eller mottagit bevis på att du har returnerat varan.  

Det maximala beloppet som vi återbetalar för fraktkostnader motsvarar kostnaden för det billigaste leveranssättet som vi erbjuder. 

Alla produkter undersöks vid retur. För att ha rätt till full återbetalning måste alla produkter returneras i oanvänt skick och plomberingar, andra förseglingar eller flikar får inte ha brutits om detta skulle göra produkterna olämpliga för återförsäljning, och produkterna ska vara i originalförpackning (detta gäller inte för felaktiga produkter och påverkar inte dina eventuella rättigheter enligt tillämpliga lagar, inklusive en rätt att undersöka produkterna när du tar emot dem). Förbrukningsvaror som bläckpatroner, tonerkassetter eller tejp ber vi dig att packa om i en ny ytterkartong för att förhindra skador på originalförpackningen. Sätt inga retur- eller förpackningsetiketter direkt på kassetten. 

Vi kan minska det återbetalningsbara beloppet för att återspegla eventuell värdeminskning på produkterna, om detta har orsakats av att du hanterat produkterna på ett sätt som inte skulle vara tillåtet i en butik (dvs. att du behandlat produkterna på ett sätt som går utöver vad som var nödvändigt för att fastställa produkternas art, egenskaper och funktion). Om vi återbetalar dig det fulla beloppet innan vi haft möjlighet att inspektera produkterna och senare upptäcker att du har hanterat dem på ett otillåtet sätt måste du betala oss ett belopp som reflekterar produkternas värdeminskning. 

Vänligen returnera produkterna till det ursprungliga inköpsstället. Vi accepterar endast returer av produkter köpta från vår webbplats; vi kan inte acceptera produkter köpta från någon partner. Vänligen returnera istället produkterna direkt till dem i enlighet med deras närmare villkor. 

Retur efter returtiden 

Vi accepterar inga returer för oönskade produkter efter att den relevanta returperioden enligt ovan har passerats. Detta påverkar dock dina lagstadgade rättigheter. 

Returnera en felaktig eller skadad vara 

Om du har mottagit en vara som är felaktig eller skadad, vänligen kontakta oss (se här nedanför hur du går till väga) och förklara orsaken till returen så att vi kan hjälpa dig att lösa detta. 

Hur returnerar jag min produkt? 

Vänligen kontakta vår kundtjänst genom vår chatt eller på telefon. Kontaktuppgifterna finns på vår hemsida. Vi kommer att stämma av några saker med dig, ge dig ett RMA-nummer (Returns Materials Authorization Number) och förklara för dig vad du behöver göra för att produkterna ska skickas till oss. Returen sker antingen genom avlämning av produkten till en av våra fraktpartners eller, om det gäller hårdvaruprodukter, genom upphämtning av oss. 

Ansvar 

Du måste vårda produkterna och returnera dem till oss i samma skick som de var i när du tog emot dem. Du står risken för returnerade produkter tills de har levererats till oss eller vår fraktpartner. Tänk därför på att produkterna måste packas ordentligt så att de inte skadas under frakten. 

Eftersom produkterna förblir ditt ansvar tills de levereras till oss eller vår fraktpartner bör du begära kvitto på inlämning till fraktbolaget. 

Skäligt bruk 

Om vi noterar att ett konto har ett ovanligt mönster av returaktivitet eller missbrukar vår returpolicy kan vi inaktivera kontot och eventuella associerade konton. Om ditt konto inaktiveras och du menar att vi har gjort ett misstag, vänligen kontakta kundtjänst för vidare diskussion. 

Observera att vi förbehåller oss rätten att vidta rättsliga åtgärder om produkterna som du returnerar inte motsvarar produkterna som du hade beställt. 

Missad upphämtning 

Om du inte är hemma när fraktpartnern kommer för att hämta upp returen så gör vi bara ett återbesök. Efter det måste du lämna in returen till en paketinlämning. Du bekräftar att du i sådana fall ansvarar för returen och att den sker på din bekostnad.